Det här var Barack Obamas hemliga konkurrensfördel bakom vinsten i två presidentval. Företag som Google och Amazon använder det för att främja innovation, förbättra arbetsmiljön och sälja fler produkter. Och framgångsrika ledningsgrupper i C20-indexet har börjat se det som förstahandsvalet i sina strategier.
Men vad är det vi pratar om? Svaret är beteendedesign. I den riktiga världen uppför vi oss inte som människorna vi bygger våra strategier för. Vi går till och med emot vår biologi och psykologi när vi insisterar på att goda argument, engagerande plattformar, klassiskt change management, broschyrer, kampanjer och möten är vägen framåt. Obama, Google och många andra har istället använt en evidensbaserat tillvägagångssätt för att ändra beteenden.
I “Nettan på marknadsavdelningen har tyvärr gått för dagen” omvandlar Morten Münster de senaste 40 årens forskning om människans beteende till en lättillgänglig metod i fyra steg – en konkret hjälpande hand för ledare och medarbetare.
Dessa pressbilder får endast användas i anslutning till marknadsföring av eller presentation av svenska utgåvor av författarens böcker. Copyrightinnehavare/fotograf måste anges i anslutning till bilden vid publicering. Vid all annan användning av bilden kontakta info@wordaudio.se.
This image may not be used without a copyright request. Please contact info@wordaudio.se for further information.